середу, 20 квітня 2016 р.

Зразок самоаналізу уроку № 1


      Загальна структура уроку .
Основна дидактична мета уроку: його місце в системі уроків з теми, основні моменти уроку, дозування часу, дотримання основних вимог до оформлення уроку, використання часу на уроці.
    Реалізація основної дидактичної мети уроку.
Виконання вимог програми, співвідношення матеріалу, поясненого на уроці і даного на самостійну роботу, організація сприйняття, уваги, пізнавального інтересу, організація первинного закріплення матеріалу, перевірка якості знань, використання розділу і програм, вимоги до знань, опитування учнів.

    Розвивальний аспект уроку.
Залучення учнів до здійснення основних розумових операцій, подолання посильних  труднощів, розвиток пізнавальної самостійності й послідовності, науковості, міцність знань.
   Дотримання основних принципів дидактики. 
Принцип наочності, свідомості і активності в роботі вчителя і учнів, доступності і посильності, систематичності і послідовності, науковості, зв’язку теорії з практикою, міцності знань.
   Методи навчання.
Методи введення нового матеріалу, закріплення і вироблення вмінь і навичок, контролю; відповідність методів загальної спрямованості навчання дидактичній меті; залежність вибору методів навчання від матеріального забезпечення навчального процесу.
   Виховний аспект уроку.
Використання виховних можливостей змісту навчального матеріалу, формування світогляду, зв'язок із життям, виховання сумлінного ставлення до праці, навчання, використання виховної можливості оцінки, виховний вплив особистості вчителя.
Вчитель на уроці.                                                                             
Підготовка до уроку, роль конспекту, види діяльності на уроці, контакт із класом, індивідуальний підхід до учнів, значення предмета, захопленість  ним, зовнішній вигляд учителя.
Робота учнів на уроці.
Підготовка учнів до уроку, активність на різних етапах уроку, види діяльності, культура мови, дисципліна, ставлення до предмета, динаміка працездатності, моменти найвищої активності, зниження працездатності, їхні причини, рівень сформованості вміння вчитися.
Гігієнічні умови уроку.
Приміщення, його основна оснащеність, меблі, дотримання принципу розташування, розклад на день, вплив гігієнічних умов на динаміку працездатності на уроці.
Зразок самоаналізу уроку № 2
Яке місце цього уроку в темі, розділі, курсі? Його зв'язок із попередніми уроками.
Які особливості класу було враховано під час планування уроку ?
Які завдання планувалося  вирішувати на уроці? Чим зумовлений  такий вибір завдання?
Чим зумовлені вибір структури і типу уроку ?
Чим зумовлений вибір змісту, форм і методів навчання ( за елементами уроку )?
Які навчально-матеріальні, гігієнічні, морально-психологічні, естетичні й тимчасові умови було створено на уроці? Наскільки вони сприяли успішній роботі?
Чи були відхилення від плану уроку? Чому ? які саме ?
Як можна оцінювати результати уроку? Чи вирішено його завдання?  Чи не було перевантаження учнів?
Які висновки на майбутнє можна зробити з результатів уроку ?


Самоаналіз уроку
Зміст:
                  Цілі уроку
                  Структура уроку
         Самоаналіз уроку-це поділ проведеного уроку на складові з проникненням в сутність завдання з метою оцінити результат за допомогою порівняння з урахуванням успіхів учнів.
       Самоаналіз уроку
                  Тема уроку: «Швидкість при рівноприскореному русі»
                  Цілі уроку:
    Освітня - дати уявлення учням про один із способів опису механічного руху (графічним); сформувати вміння будувати графік проекції вектора швидкості, за графіком визначати характер руху.
Розвиваюча - розвиток уміння працювати з графіками, розвиток способів розумової діяльності (аналіз, порівняння, узагальнення), розвиток мови (володіння фізичними поняттями, термінами), розвиток пізнавального інтересу учнів.
    Виховна - формування наукового світогляду, виховання стійкого інтересу до предмета, позитивного ставлення до знань.
Учень повинен знати: поняття швидкості, прискорення, рівноприскореного прямолінійного руху.
    Вміти: будувати графік швидкості, читати графік.
Формована область розуміння (зміст): швидкість, прискорення, проекція швидкості.
Закріплення загальнонавчальних умінь і спеціальних ЗУН: вміння будувати графіки, вміння вести активну розумову діяльність, вміння аналізувати , планувати і здійснювати висновки.
      Тип уроку: вивчення нового матеріалу і первинне закріплення.
    Структура уроку:
Організаційний момент
Мотивація учнів
Актуалізація опорних знань
Вивчення нового матеріалу
Осмислення та первинне запам'ятовування
Перевірка засвоєння
Аналіз і підведення підсумків уроку, д / з.
 Початок уроку максимально доброзичливим, щирим і відкритим. Початок уроку був організованим. Клас до уроку був підготовлений. Діти протягом всього уроку показували хорошу працездатність.
 Учні спільно з учителем визначили цілі уроку. Це було зроблено в ході невеликої бесіди, де вчитель допомагав дітям відповідними питаннями. Так як мета формулювалася не тільки учителем, а спільно з дітьми, то діти вникли завдання, і надбання знань стало усвідомленим. Цілі, запропоновані дітям на урок, відповідали програмним вимогам, змісту матеріалу.
Після проведення тесту № 1 було проведено узагальнення поняття - швидкості через узагальнюючі картки, де їм був запропонований план узагальненого характеру. Використання такого плану дозволяє учням бачити поняття цілісним.
 Зміст уроку відповідав вимогам стандарту.
 Структура уроку запропонована вище. На мій погляд, цілям і типу уроку вона відповідає. Етапи уроку були логічно пов'язані, плавно переходили один в іншій. На кожному з етапів підбивалися підсумки. Учні спільно з учителем по кожному міні-етапу уроку робили висновки. Час розподілився на окремі етапи по-різному залежно від того, який з них був основним. На мій погляд, час був  розподілений раціонально. Початок і кінець уроку були організованими. Темп ведення уроку був оптимальним.
На етапі актуалізації опорних знань учням було запропоновано згадати важливе поняття, яке було використане при поясненні нового матеріалу: поняття прискорення. Після цього йшов основний етап уроку - пояснення нового матеріалу. Цей етап був головним, тому основний час був приділений саме йому.
 Виклад нового матеріалу був логічним, грамотним, на високому теоретичному та одночасно доступному для дітей рівні. Головні думки по темі мною завжди виділялися.
Вивчення нового матеріалу було проведено у формі невеликої лекції.
 Мною були виконані картки в програмі Word. Картки були різні за своїм призначенням: контролююча, навчальна.
 Поняття швидкості учням знайоме.
 З метою перевірки засвоєння знань проведений контроль. На цьому етапі учням була запропонована тестова робота, яку вони повинні були виконати. Після проведення контролю знань була проведена корекційна робота. Ті питання, які викликали в учнів найбільшетруднощів, були розглянуті ще раз. Наприкінці уроку було зроблено повернення до цілей, які розглядалися на початку уроку.
 Після цього був підведений підсумок уроку та учням запропоновано домашнє завдання. Домашнє завдання було закріплючим, розвивального характеру. На мій погляд, воно було під силу для всіх дітей.
 Зміст уроку був оптимальним, методи навчання - словесні. Форми роботи були фронтальними. Я використовувала прийоми активізації пізнавальної діяльності - це постановка проблемних питань, узагальнення за планами узагальненого характеру.
 Учні на уроці були активними. Вони показали вміння продуктивно працювати, робити висновки з побаченого, вміння аналізувати й узагальнювати свої знання. Також діти показали наявність навичок самоконтролю.
Клас до уроку був підготовлений.

На мій погляд, урок цілей досяг.

Немає коментарів:

Дописати коментар